Yhteenveto marraskuusta!

Iloinen tervehdys lukijoille! Teen edeltävästä kuukaudesta yhteenvedon kaikesta mainitsemisen arvoisesta koska oon niin lahopää että oon unohtanut tehdä sellaisia järkeviä pieniä ja ytimekkäitä postauksia viikon välein. Sorry about that. Seuraava postaus tuleekin melko pian koska pidän pikkujoulut mun kotona viikonloppuna.


Yhteenveto alkuun lyhyesti:
Marraskuu on mennyt tosi hyvin. Sää nyt ei ole ollut ihanimmasta päästä kun niin harmaata ja synkkää, jospa joulukuussa jo tulisi sitä lunta ja kirkkaita talvipäiviä? Sitä ainakin toivoisin. Marraskuun kohokohdat: ostin liput Winter Wonderland 2015 tapahtumaan joka pidetään helmikuussa, olin Palefacen keikalla lutakossa, sisustin kotia vähän uuteen uskoon, kävin talleilla ja sovittelin freddyjä. (Ainakin nuo on jäänyt painavimmin mun mieleen, joten olkoon ne nyt sitten niitä kohokohtia.) Noiden lisäksi oon puuhastellut ruokahommien parissa keittiössä, käynyt kattomassa Stand uppia ja innostunut lakkailemaan kynsiä. Siinäkin pari mainitsemisen arvoista asiaa marraskuusta.

1. Winter Wonderland 2015

Ostin VIP-liput lauantaille meidän reiviseurueelle! Menin jo aamu yhdeksältä bussiin jotta pääsisin hakemaan liput heti kun ne tulevat myyntiin.
Jonottelin oman aikani ja sain ostettua 4 VIP-lippua tähän jättifestivaali -tapahtumaan joka järjestetään hiihtoloman aikaan Helsingin Messukeskuksessa 20. & 21. helmikuuta. Minä, Ville, Villen kaveri + hänen seuralainen lähtee mukaan, ollaan jo maksettu hotellitkin etukäteen. En malta odottaa, mutta pakkohan se on. ;)

Ostettiin VIP-liput, koska:
Festivaali jatkuu vipeille 03:30 saakka. 01.30 ja 03.30 välisenä aikana vipeille esiintyvät eksklusiivisesti omat ulkomaalaiset artistit. (Normaalilipulla tapahtuma loppuu 01:30) Vain VIP-asiakkaiden käyttöön kuuluvat myös ruokaravintolat, pankkiautomaatti, oma naulakkopalvelu, vip-vessat, oma sisäänkäynti tapahtumaan, oma vip-alue ja vip-emännän ja isännän palvelut.

Tätä esiintyjää odotetaan! 

2. Helgaa katsomassa

En oo käynyt katsomassa tädin hevosta pitkään aikaan joten nyt oli jo aikakin mennä. Otin kameran mukaan jotta saisin uusiakuvia Helgasta. Aluksi Helga vain söi kaiken mitä tielleen sattui kun kävelytettiin sitä metsätiellä. Silloin ei siis mitään kauheen hyviä kuvia saanut kun hevosen pää oli kokoajan maassa mussuttamassa mitä milloinkin.

Kun palattiin tallille Helga innostui ottamaan spurttia ja juoksenteli kauan ympäriinsä. Sitten sainkin tosi hyviä vauhtikuvia.


3. Kantarellikastike ja pihviä porkkanaraasteen ja Creme Bonjourin kera.

Oli muuten ensimmäinen kerta kun tein sienistä ruokaa. Tämä oli kyllä herkkua.


4. Kodin sisustamista

Näin joulukuun lähestyessä halusin vähän sisustella kotia uuteen uskoon. Sain uudet verhot ja ostin sistustusvalot ja sisustustarran tuomaan jotain ilmettä mun yksiöön. Lainasin myös Villeltä valkoista maalia ja maalasin valkoiseksi mun peilin reunat ja pienen puisen lipaston. Lopputulos näytti tältä:
 
Vessa on saanut väriä vaaleanpunaisesta.

 5. Pinaatti-feta-tomaattipiirakka.

 6. Freddyt

Oon pitkään halunnut Freddyjä. Yks kaunis päivä sitten menin body actioniin ja huomasin että oli pari S-kokoista freddyä jäljellä ja oikeastaan hetken mielijohteesta ostin yhdet koska pääajatuksena oli se että ne kuitenkin taas kohta loppuu ja uusia tulee ties milloin. Ehdin kuitenkin sovittaa ennen ostopäätöstä kyseisiä housuja.

Noh, kotiin päästyäni siinä taas sovittelin ja musta alkoi tuntua siltä ettei nää olekaan niin hyvät. Nuo housut päällä oli vähän alaston olo kun se materiaali on niin ohutta ja venyvää, en ollut ihan tottunut siihen koska oon aina tykännyt käyttää kunnollisia farkkuja. Murhe ei kuitenkaan ollut se vaan että housujen malli oli mulle liian pitkä joten ne ei ihan natsannutkaan mun jaloille niin kuin piti. Pistin sitten myyntiin nämä housut hintalappuineen ja ne löysikin heti uuden omistajan. Freddyjä ei saa palauttaa,ainoastaan vaihtaa. Myymälässä ei tuolloin ollut sen lyhyempiä malleja joten annoin mahdollisuuden jollekin muulle jolle housut käy paremmin.

 
Yks päivä kävin Kekäleessa ja huomasin sielläkin freddyjä myynnissä. Tällä kertaa siellä oli sitä oikeaa housukokoa joka mulle oli paljon parempi kuin edellinen. Sovittelin siinä oman aikani ja mun mielestä ne oli kyllä tosi hyvät, en vain jostain syystä sitten ostanut niitä vaan lähdin tyhjin käsin pois. Ehkä mulle jäi semmonen pieni ahdistus siitä viime kerrasta kun freddyt ostin, että kotona tulisin toisiin aatoksiin. No mutta enpä tiedä, nyt kun jälkeenpäin miettii niin olisi kannattanut ostaa. Tältä näytti siis oikean koon housut mun päällä, vaikka tuolla pukukopissa oli vähän vaikea koittaa kuvata noita:
Verrattuna edellisiin housuihin näissä oli mukavampi olla, lahkeet oli tiukemmat ja lyhyemmät ja tuntui että tuo housujen muotoilu oli paljon parempi. 

 6. Munakas Roquefort sinihomejuustolla.

Tätä oon tehnyt nyt parina päivänä aamupalaksi kun oon innostunut ostamaan Roquefort juustoa. Roquefort juusto on lampaanmaidosta tehtyä jota kypsytetään kalkkikiviluolissa. Roquefortia myydään Suomessa melko vähän, mutta tasaisen varmasti. Sen kilohinta on homejuustoista korkein, n. 25 euroa. Munakkaan sekaan ripottelin hyppysellisen merisuolaa, sitruunan mehua, paprikaa, tomaattia, salottisipulia ja pippuria. Roquefort on voimakkaan makuinen juusto joten sitä ei tarvitse käyttää paljoa.
Tätä saa mm. Mestarin herkun juustotiskiltä. 

7. nuudeli-kana sörsseli.

Nyt sitten taas todella halpaan ruokaan. Tän ruuan tekemiseen meni vaan n. 3 euroa ja tästä riitti kahdelle ihmiselle kahdeksi päiväksi syömistä. Ruokaan tarvitsi pussin hernemaissipaprikaa, broilerin koipireisiä, 2 kpl mamanuudelipaketteja (iso koko). Keitin nuudelit ja vrmistin että lientä oli tarpeeksi koska kana imee itseensä hyvin tuota lientä ja ruoka ei ole niin kuivakkaa silloin. Joskus maustan valmiin ruuan vielä lorauksella soijaa, mutta aina sitä ei tarvitse edes.

8. Stand uppia

Kuvia tapahtumasta ei oikeastaan ole, muuta kuin tämä mun ottama kuva meidän seurueen laseista. Oltiin muuten eturivissä ja nähtiin hyvin koko paikka ja esiintyjät.
Ostin myös marraskuun alussa kuvan paidan.
 

Palefacen keikalta mulla ei ole mitään kuvia, ainoastaan yksi video ja koin ettei sitä tarvitse tähän postaukseen enää ladata. Keikka oli todella hyvä ja kaikki oli hyvin mukana. Pääsin Villen kanssa melkein eturiviin josta näki kaiken. Semmoinen marraskuu!
Loppuun vielä Winter Wonderland fiilistelyä, ootan myös tätä esiintyjää:

Ei kommentteja: