Kipeetä touhuu

Oikein mä sunnuntaina arvuuttelin! Tulin sitten kunnolla kipeeksi ja oon ollut pari päivää kuumeessa. Nenään on kulunut 2 paperirullaa joten on vähän nenä nyt ruvella ja kosketusherkkä. Nenän iho meinaa kuoriutuu pois kokoajan. Oon nukkunut huonosti ja en oo jaksanut tehdä mitään. Nenä on ollut niin tukossa ettei sen kautta oo voinut hengittää. Kokeilin aluksi juoda vain lämmintä ja hengittää vesihöyryä mutta ei se mitään auttanut. Onneksi täti toi lääkettä: Panadol Hottia. Se helpotti alkuun mutten halunnu sitä litratolkulla vetää vaan päätin loppujen lopuksi sairastaa ilman lisälääkitystä niin pöpö menee nopeemmin pois.


Kaunistelematon totuus näistä päivistä. 

Maanantai:

Silmistä huomaa etten oo ehkä ihan terve. Kauheen kylmä kokoajan ja nenä vuotaa 24/7. Onneksi ostin tuon ihanan villahuivin joka lämmitti kurkkua ja muutenkin. Kuume nousi vasta maanantaina. Sunnuntaina oli vain yskää ja kylmiä väreitä. Ei siinä muutakaan voinut kuin kääriytyä burritoksi ja kurjistua.

Mulla meni yhessä vaiheessa niin hermo tohon jatkuvaan sohvalta nousemiseen niistämisen takia että mä heitin vaan mun nenäpaperit sohvan yli lattialle..ällöä. Aina kun jouduin nousemaan sohvalta niistämään, korva meni lukkoon ja tuntui että verenpaine nousi yhtäkkiä niin että korvissa humisi joten ei ihme kun ärsytti aina nousta. Keräsin paperit kuitenkin aika pian pussiin. Pussi oli lähes täynnä paperia. Kauhee tuhlaaja ja luonnonpilaaja olen ollut nyt, anteeksi.


Tiistai:
Joo ei yhtään tämmösellä säällä v*tuta olla sisällä TV:n ääressä. Huoh.
Oon hikoillut pari yötä nyt putkeen ja en ollut vieläkään tiistaihin mennessä käynyt suihkussa koska suihkuun menokin tuntui huonolta ajatukselta ja suihkuun menemiseenkin ois tarvinnut motivaatiota. Tiistaina päivällä oli ihan jees olo, nenä vielä tukossa, yskittää ja paperiakin kuluu vielä, mutta kuume sentään jättänyt mut huonosti nukutun yön jälkeen rauhaan. Pystyin käydä tiistai-iltana suihkussa, wohoo! 


Siitä pieni klippi mun tiistaista:
video

Nyt on keskiviikko, lämpöä ei ole ollut ja muutenkin oon pystynyt syömään hyvin ja käymään ulkona pyörällä. Eli ihan normaali olo siis. Ainoa vaan että nenä on tosi kipeä niistämisestä ja vielä hieman yskittää, mutta harvoin! Sain siis loppujen lopuks perus flunssan vaikka pelkäsin että nyt iski joku influenssa kun kaulalihaksetkin oli niin kipeinä aina öisin. Se on hyvä kun onnistun selättämään aina kaikki pöpöt parissa päivässä kun sairastun silloin kunnolla eikä päällä oo mitään pikkulämpöä niin kuin monilla on semmonen pieni lämpö päällä jonkun viikon ajan ennen kuin parannutaan. 

2 kommenttia:

Päivi kirjoitti...

Toivottavasti alkaa lenssupöpö hellittää <3

Joanna kirjoitti...

Nyt näköjään poissa, vihdoinkin!! <3