Ulkona kokkailua + treeniavautuminen


Moi kaikille! Pari päivää sitten olin käymässä mummon ja vaarin luona pitkästä aikaa. Tavanomaiseen tapaan tein mummon kanssa kunnon sapuskat ja ruokapöydässä juteltiin pitkään ja vaihdettiin kuulumisia. Mummon ja vaarin mökillä on oma kasvimaa josta sain salaattiainekset ja aineksia pääruokaan kun paistoin ulkona kalaa ja keitin pastaa, perunaa ja vihanneksia. Nyt vielä kelit salli tuon ulkona syömisen ja puuhastelun, sinä päivänä oli 16 astetta. 

Sitruunaa, persiljaa ja ruohosipulia kalalle. 
Salaattia oli hirveästi! Myös perunat ja porkkanat on itse noukittu.
Tuolla oikealla pikku katoksessa on liesi jossa tein ruuat. 
Salaattiinkin laitoin ruohosipulia.
Kala sai lisää makua sitruunaviipaleista jotka lisäsin päälle loppuvaiheessa. Alla tomaattisiivuja myös.
En syö perunaa niin keitin mulle pastaa. 
Mummo puki mut mummoksi. 
Sain kotiin vietäväksi myös itse poimittuja omenoita. 


Treeniavautuminen

Joo-o.. treenit kulkee samaan malliin mitä ennenkin mutta mua alkaa vähän turhauttamaan liian pienet painot ja se, että aina alakerran (kerrostalon) salilla on ihmisiä eikä siellä mahdu tekemään mitään ja muutenkaan en tykkää treenata salilla jos siellä on joku tuijottamassa suorituksia. Alakerran sali on pieni, about 20 neliöinen paikka, joten siellä toivoisi olevansa yksin. Alussa sain olla usein yksin ja keskittyä rauhassa mutta nyt siellä on aina joku iäkkäämpi mies ollut treenailemassa. On käynyt mielessä sekin että kun talon asukkaat huomasivat että oon käynyt siellä salilla niin heitä alkoi sitten tuppaamaan sinne kun tiesivät että oon siellä.

Ei siinä aluks ollut mitään, mutta yleensä nää kävijät on ollut puheliaita ja uteliaita, väkisin pitänyt keskustelua yllä, ei vain oikein jaksanut sellaista. Salilla ei oo kertaakaan käynyt naisia vaan aina iäkkäämpiä mieshenkilöitä joten mä sitten oon jättänyt salin boikottiin ja jumppaillut vain sisällä. Mä nyt vain olen tällainen että tommonen häiritsee enkä mä niille eläkeläisille kehtaa olla töykeäkään. Mua on myös harmittanut treenailla Villen luona välillä kun tilaa on niin vähän ettei mitkään makuuasennossa tehtävät liikkeet onnistu. 


No siis tosiaan se paino (15kg) millä teen kotona liikkeitä on jo liian kevyt ja liikkeet ei enää oikein tahdo tuntua missään ellei toistoja tee monia kymmeniä ja musta on aika turhauttavaa tehdä kauheasti toistoja että saisin jotain irti mun jumppailuista. Onneksi kohta on synttärit (1 kk) ja toivoinkin jo 30 kilon kahvakuulaa, jos vaikka saisin semmoisen lahjaksi, tulisi nyt sopivaan saumaan sellainen. 25 kiloakin kelpaa mutta 30 ois jo sen verran raskas/haasteellinen että joutuu ihan itekkin ponnistelemaan sen kanssa, ei ainakaan tarvitsisi siitä huolia että tekisi montakymmentä toistoa, varmaan vaan 4-6 toistoa jaksaisin sellaisella ja sitten tauko. 


Vielä tähän loppuun sen verran että mulla on ollut yskä jo viikon ajan. Keuhkoissa on alkanut jo rohisemaan ja yskin sen verran usein että unenkin saaminen vaikeutuu. Oon koittanut hengittää vesihöyryä, oon ottanut limaa irrottavaa lääkettä kerran ja juonut kuumaa mustaherukkamehua, mutta ei. Mun keuhkot on täynnä limaa vieläkin ja tänään aloitin jo niistämisen ja tunsin ensimmäisiä vilunväreitä. Vaikuttaa siis vähän siltä että oon tulossa kohta kipeeks ellei tätä limaa saa pois röhittyä, lima kuitenkin on niin suotuisa kasvualusta bakteereille. Olisi kurjaa tulla kipeäksi kun ensiperjantaina on Villen synttärit. En voi puolikuntoisena heilua kerhohuoneella ja kokkailla vieraille. Nyt kuumaa mustaherukkamehua taas huiviin ja katotaan jos uni tulisi tänä yönä. Mun elimistö alkaa käymään kohta kovilla kun 3 pv nukkunut huonommin. :/


2 kommenttia:

M kirjoitti...

Vau kuinka ihania ruokakuvia! Näyttää tosi herkulliselta :)

http://marjukkakatariina.blogspot.fi

Joanna kirjoitti...

kiva että miellytti silmää,vaikka kännykän kameralla onkin kuvailtu tällä kertaa kun en tajunnu pitää järkkäriä mukana. :)