Hiusvaurion fiksaus ja ruokahöpinää


Äiti leikkasi mun huonot latvat pois Äitienpäivänä ja huomasi että mulla oli takaraivossa kauhea aukko jonka olemastaolosta en tiennyt. Tuli vähän kurja olo, että miksei kukaan ole maininnut siitä? Tai sitten vain on niin ettei sitä ole kukaan havainnut. Mun latvat oli tosi kuivuneet ja huonossa kunnossa, täytyy myöntää että johtuu latvojen laiminlyönnistä, mulla on ollut käytössä pelkkä kampa hetken ajan jolla oon harjaillut kun olin liian laiska ostaakseni kunnon harjaa. Kampa katkoi aika paljon mun hiuksia ja aiheutti vain lisää takkuja niskaan. Tyhmä minä.

Onneksi äitillä oli takataskussa yksi niksi tuon aukon korjaamiseksi, nimittäin lisäkkeitä joilla sai peitettyä tuon aukon. No nyt kyllä kelpaa taas. Hiukset näyttää terveiltä ja paksuilta. Pidän pidennyksiä kunnes omat hiukset on taas elpyneet.


Ylemmästä kuvasta näkee hyvin tuon aukon latvoissa. En ole täysin varma mistä on tullut, mutta todennäköisesti siitä kun oon kiskonut hiuksia auki huonolla pikkukammalla. Nyt mulla on käytössä kunnollinen harja enkä koske enää kampoihin. Kampaa oli vaan niin helppo pitää mukana kun oli niin pienikokoinen. Mulla on ollut myös tosi huono shampoo ja hoitoaine Villen luona. Myönnän että niistä oli päiväykset menneet aikoja sitten. Ostin sinnekin nyt kunnolliset hiustuotteet suihkuun, Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa, kerran Villellä, kerran kotona. Kotona mulla on ollut aina kunnolliset tuotteet, onneksi!


Sainpahan taas ilmaisen hiusten huollon. Latvoista lähti muutama sentti, mutta ei se haittaa yhtään, yllättävän pitkät nää on vieläkin ja nyt varmaan kasvaakin nopeammin. 

Ruokakriisi
Mulla on niin p***a olo kun oon nyt vetänyt pizzaa ja kaikkea epäterveellistä yli viikon ajan. On vain ollut niin paha stressi koulusta ja valmistumisesta, lähinnä että valmistunko ajoissa kun on ollut paljon hommaa kahden viimeisen työharjoitteluviikon aikana. Muunmuassa opinnäyte, lääkehoidon tentti ja työnäyttö ja suunnitelman kirjoitus kuului näihin..

Semmoinen stressi saa mut syömään helposti kaikkea huonoa enkä jaksa tehdä kunnollista ruokaa kun tuntuu ettei puhtia riitä mihinkään ylimääräiseen työpäivien jälkeen. En joka päivä ole syönyt epäterveellisesti, mutta melkein joka toinen päivä jotain epäterveellistä ja sen huomaa voinnissa ja mielessä. Onneksi aamupala on aina ollut järkevä + se mitä syön koulussa ruokatauolla. Söin hyvin silloin kun parempaa ruokaa oli tarjolla, kotiin päästyä koitti päästä helpolla että kunhan saa nälän pois.

Mutta nyt oon back in business! Kouluhommat on nyt kunnossa ja tällä viikolla työharjoittelu loppuu ja mulla alkaa kesäloma. Nyt on taas mieli korkealla ja käytiin kunnon kauppareissulla pitkään aikaan siwan ja pizzaonlinen sijaan. Mulle tuli niin hyvä mieli siitä kun sai ostettua paljon kunnon ruokaa eikä tarvitse stressata siitä että taas pitäis käyä taas hakemassa jotain pientä siwasta. Villelläkin on nyt loma samaan aikaan kuin mulla. 

Väsäsin meille iltapalaksi munakkaan ja salaatin kauppareissun jälkeen. Energiaa olisi tehdä vaikka mitä ruokia taas kun on jääkaappi täynnä ja stressistä ei ole tietoakaan. 


2 kommenttia:

ilona kirjoitti...

Oi hyvä et sait ton korjattua! Mullakin alko latvat olla jo niin surkeessa kunnossa et oli ihan pakko varata kampaaja-aika, ilman et ees tiiän mitä teen :o no kaks päivää aikaa miettiä, toivottavasti en yhtäkkiä leikkaa ihan lyhyiksi ;D

Joanna kirjoitti...

Kiitos kommentista! Varsinkin vaalea tukka kärsii enemmän kesäisin kun huonot kohdat näkyy vähän selvemmin kuin tummissa. Onneksi ei tarttennu leikata lyhyemmiksi vaan sai sekaan pidennystä. ässä oottelen taas hiusten kasvua, toisaalta hyvät nämä on nytkin! :)