Tyvikasvu piiloon raidoituksella

En tiiä taas mistä sain tän päähäni, mut soitin äitille ja kysyin voisko se pistää raitoja mun hiuksiin jotka neutralisois vähän tuota mun tyvikasvua. Äiti pisti tyven piiloon ilman että piti värjätä koko tukkaa. Latvatkin säästyi rääkiltä ja voin olla taas seuraavan vuoden värjäämättä, ainakin toivon niin.

Tässä näätte miten raidat on laitettu hiuksiin, eli ei ihan latvoihin asti koska mun latvat on sen verran vaaleat verrattuna tyveen. Äiti vakuutti et lopputulos on lähellä latvojen väriä mutta mä vähän epäröin kun raidat alkoi näyttämään niin vaaleilta kun siinä odotin värin vaikuttamista.
Lopputulos: Tyvikasvu poissa. Ja hyvinhän noi raidat sulautui mun oman tukan sävyyn vaikka mun piti sitä epäillä värjäyksen yhteydessä. Ja sitten kun ne raidat alkaa kellertämään  liikaa niin hopeashampoota taas käyttöön jolla sain mun hiusten keltaisuuden pois melkein jo yhden käyttökerran jälkeen. Mitä pidätte tästä raidoitus kompromissista?

Raitavärinä mulla oli Garnierin Nutrisse creme highlights M1 jota myydään semmoisina pieninä pakkauksina. Ja se ei sisällä ammoniakkia! Mä kyselin myyjältä kaikki mahdolliset kysymykset ennen kuin päätin ostaa värin koska satuin saamaan silloin reilu vuosi sitten allergisen reaktion yhdestä Garnierin hiusväristä jolla aioin värjätä mun koko tukan. Jotkut mun lukijoista tietääkin sen koska oon puhunu siitä täällä blogissa jonkun verran. Myyjä epäili että mun allerginen reaktio johtui siitä että edellisessä Garnierin värissä oli just sitä ammoniakkia jota tässä värissä ei oo.


Kuvassa muuten vanhat kunnon levikset, nämä bongasin kirpputorilta aikoinaan. Näitä ei ihan jokaisella enää näe ja mitä nyt olen seurannut nettikirppareita niin kova kysyntä näillä ainakin on josjoku on myymässä omiaan eteenpäin. Onhan nämä tosi mukavat jalassa mutten sen enempää näistä perusta. Semmoiset ihan vaaleat levikset voisi olla kyllä aika kivat kun nämä on tummat. :)

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Heippa!

Mua askarruttaa yks kysymys liittyen raitoihin. Oon ajatellu alkaa vaalentaa tukkaani raidoittamalla. MUTTA entä sitte ku ne tyvikasvu tulee? Käytän aina kaupan värejä koska opiskelijana mulla ei oo varaa mennä kampaajalle. Joten miten ihmeessä pystyn alkaa raidottaa tukkaani ku sit ku se kasvaa nii ai kamala miltä se näyttäis vaikka 2cm tyvikasvulla. :D

En tiedä ymmärsitkö kun selitin taas vaikeemman kautta. :D Mut jos osaat valottaa tätä mulle enemmän niin ois jees! :)

Joanna kirjoitti...

Joo en tiiä ymmärsinkö oikein mut :
voitihan hyvin alottaa pikkuhiljaa raidoilla, ja kun tyvikasvua tulee taas lisää niin itse oon jatkanut sit aina raidoittamista, muuallekin kuin tyveen. Tyveä on aina hankala itse hoitaa ellei oikeasti osaa hyvin, ja amiksella tehdään edullisesti oppilastyönä esim se tyvi. :)

Raitojen tekemisessä kannattaa käyttää piikkikamman piikkipäätä, sillä saa hyvin hiuksia eroteltua. Pitkissä hiuksissa kannattaa varoa ottamasta summassa hiuksia sieltä täältä, jos ei halua läikikkäitä hiuksia... Hupulla saa kauniita ohuita raitoja, mutta hiukset takkuavat kovasti siinä vaiheessa, kun hupun vetää pois. Runsas hoitoaineen käyttö tosin hiukan auttaa.
Raita-pakkauksissa lukee minkä värisille hiuksille niitä suositellaan. Jos raidoittaa tummia hiuksia vaaleille hiuksille suunnatuilla raita-aineilla, raidosta ei välttämättä tule toivotun värisiä. Hiusten mahdolliset aikaisemman värjäykset ja käsittääkseni myös hiuksen oma punapigmentti vaikuttavat raitojen sävyyn. Auttoikohan tää sua yhtään nyt. :D

Anonyymi kirjoitti...

Äitis osas pistää kyllä hyvin raitoja kun noin hyvin sulautuu sun hiuksiin ja peitti tyven. Onko ihan parturi? :o

Joanna kirjoitti...

joo parturi on toiselta ammatiltaan. :) Lopettanu hommat mut taidot on tallella.

Rosa Kemppainen kirjoitti...

Löysin blogisi vasta äskettäin, ja jään mielenkiinnolla seurailemaan! :)
Annoin omassa blogissani sinulle myös tunnustuksen, joten jaa eteenpäin jos haluat. :)

http://www.sweetmessbyrosa.blogspot.fi/2013/02/new-blog-love-tunnustus.html