Kyytiä kengille kloriitilla

Näillä keleillä onnistuu kyllä likaamaan kenkänsä täydellisesti. En jaksanut enää katella mun likaiseksi menneitä kenkiä, enkä kyllä Villenkään kenkiä, joten päätin sitten puhdistaa ne kloriitilla. Oon puhdistanut mun kenkiä kloriitilla jo pariin otteeseen ennemminkin.

 Toivotaan että tästä löytyisi pelastus. (tää kyseinen kloriitti maksaa vaan pari euroa.)
 Kaunistelematon totuus Villen kengistä. 
 Ja mun kengistä....
Loraus kloriittia veteen ja vessan ikkuna auki. Semmoiset muoviset suojakäsineet on tässä hommassa hyvät + joku harja jolla tarvittaessa voi jynssätä pinttyneempiä likoja. Kivasti irtoaa likaa kengistä, huomaa hyvin tosta veden väristä. 
Annoin yhden kenkäparin lillua tossa vedessä n. 10 min ja sitten huuhtelin ne. Koska halusin että kengät kuivuu nopeemmin niin pistettiin sauna päälle ja kengät ylälauteille kuivumaan. Oli kuivia 2-3 tunnissa.


Tässä tuloksia:
 Villen kengistä lähti kyllä hyvin tota pinttynyttä likaa.
Ja myös mun kengistä. Tää vessavalaistus vaan ei oo mikään parhain, sen takia otin alemman kuvan salamalla joka näyttää että mun converseista tuli yllättävän valkoiset pesun jälkeen:
 Nyt kehtaa taas kävellä noilla jonkin aikaa. 
Tein kanasuikale-wokkia johon innostuin ruokakerman ja muiden mausteiden lisäksi pistämään turkkilaista jogurttia. Puristin myös mukaan 3 valkosipulin kynttä sen perus valkosipulimausteen sijasta. Suosittelen! En ollut itekkään ennen kokeillut tuolla jogurtilla maustamista. Yleensä myös puristan mun wokkeihin vähän sitruunaa.
Mun joululahjaks saama jumpsuit on ollut iltaisin kovassa käytössä kun en oo jaksanut olla päivävaatteissa koulun jälken. Siinä on tosi mukava olla ja toi huppu on niin lämmin. 
 Värjäsin myös mun kulmat ja ripset ruskealla värillä. 

Ei kommentteja: