Hiuskarvan varassa

 
Eilen värjäsin pitkästä aikaa mun hiukset. Tähän asti oon sinnitellyt ja koittanu pärjätä ihan vaan sävyttävillä shampoo-tuotteilla ja hoitoaineilla. Kyllä ne on toiminutkin tosi hyvin, kirkastaa ja vaalentaa hiuksia jatkuvassa käytössä  mutta tukan väri alkaa haalistumaan silti jossakin vaiheessa kun väripigmentit vähenee hiuksista. Oon koittanut pitää mun tukkaa mahdollisimman hyvässä kunnossa esimerkiksi näillä seuraavilla simppeleillä menetelmillä:


1. pesemällä hiukset noin joka toinen päivä ja huuhdellut jääkylmällä vedellä koska se saa veren kiertämään paremmin päänahassa edistäen hiusten luonnollista kasvua.
2. Porukoilla käydessä tukka on kuin uusi koska siellä kulkeva vesi on puhtaampaa kuin kaupunkioloissa.
3. Vaihtelen shampoo- tuotteita tehokkaista vähemmän tehokkaisiin jotta hiukset ei rasitu liikaa. (liiallinen tehokkuus näkyy esim. hiusten rasvoittumisena.)
4.  Ostan tuotteet aina kampaamoista.
5. Harjana käytän luonnonharjaa joka ei katko hiuksia ja on hellävarainen.
6. En tupeeraa tukkaa koskaan.
7. Harjailen hiuksia melko usein päivässä koska vaalea tukka on karheampi kuin tumma joten takkuja syntyy helpommin.
8. En yleensätarvii hiuslakkaa. Muotoiluvaahtoa ja fööniä käytän noin kerran viikossa. Välillä pitää muistaa syväpuhdistus.

Päätin ostaa kaupan hiusvärituotteen ; Garnierin natural colors- extra light. (uutuus) jota myyjä mulle suositteli (Sokos)


Kannattaa lukea:

Värjäys alkoi sitten ihan hyvin mutta toi seos hais niiin kauhealla ja pahalle että piti avata parvekkeen ovi että asunto tuulettuu. Kestin sitä hajua sitten siinä värjäyksen ajan välillä haukaten happea parvekkeella. Aluks säikähin kun tukka näytti menevän vaan tummempaan suuntaan mutta odotin sitten aikani kunnes tukka alkoi vähän vaalentumaan, tosin ei niin paljon kuin ajattelin. Sitten menin pesemään värin  pois noin 20 minuutin kuluttua. Kun tulin suihkusta ja kuivasin hiukset niin tukka oli vaalentunut niin kuin halusinkin. Aluks ei vaan näyttänyt siltä. Mut sit alkoikin se juttu jota säikähin tosi paljon. Avasin taas parvekkeen oven kun tuntu et haluun raitista ilmaa. Istuskelin vähän aikaa ja huomasin et jalat puutu ja oli ihan voimattomat kävellessä. Menin vähän paniikkiin kun ajattelin että nyt on joku myrkytys meneillään siitä väristä. Kun hengitin niin mun hengitys välillä tuntu semmoselta kemikaalimaisemmalta. Kauheeta! Sit paniikissa aloin juomaan vettä ja mehua että nostin mun nestetasapinoa. Soitin päivystykseen ja ne sanoi että ei oo hätää jos ei oo mikään kehon osa turvonnut tai jos saa henkeä normaalisti. Noh, sainhan mää henkeä ihan normaalisti kyllä eikä ollu mikään turvoksissa joten en sitten huolestunu enempää. Mutta jonkinlainen myrkytys mulla oli meneillään koska koko yön oli outo olo.Hengitin varmaan liikaa sitä hiusvärikemikaalia. Olo helpottui aina kun kävi vessassa jne. EN OSTA ENÄÄ IKINÄ TOTA VÄRIÄ vaikka se tehosikin toivotulla tavalla.

Nyt mulla on ihan normaali olo eikä oo mitään.Oon miettiny tässä kaverin kanssa jos ei enää värjäis hiuksia vaan kasvattaa omaa väriä vaikka näyttäis kuinka kauheelta se tyvikasvu.

Lopputulos. (verratkaa postauksen ekaan kuvaan)



Ei kommentteja: