Ärsyttävä luulotauti


Mulla alkoi viime yönä kauheen ärsyttävä kylkikipu joka voimistu yhtäkkiä niin et piti ottaa burana. Aamulla kun heräsin niin kurkku oli ihan karhea ja kuiva. Tänään ei oo ollu kuin  pientä kylkikipua. En onneks tarvitse buranaa enää koska tää on ihan siedettävää ja pientä. Mut mietin mistä tää oikein on sitten tullut. (veikkaan vaan lihasjumia kyljessä.) Oon selaillu ahkerasti nettiä ja ettiny mistä tää johtuu mut ei löydy mitään järkevää selitystä koska en ole venäyttänyt tätä tai kolhinut mihinkään.

Nyt kun miettii niin mulla on aina jotain ihme "sairauksia". Suurin osa niistä on varmaan mun "luulotaudin" aiheuttamia, eli oikeasti mulla ei oo mitään vakavaa yleensä josta pitäis huolestua mut mun usko siihen, että se on vakavaa, saa sen kivun aina kasvamaan. Aina tulee pieni paniikki jostain yllättävästä uudesta kivusta. Päänsärky tietty on semmonen joka ei huoleta tai kuume, tai perus flunssat tai yskät. Kerran valitin mun kylkikivusta tädille ja se vaan oli et: "sulla on taas toi sun luulotauti meneillään et ei sulla mitään oo." Sit se paheni niin paljon et kuume nousi joka päivä 38 asteeseen ja joka päivä piti ottaa burana ja ei saanut unta kun piti miettiä et taas pitäis mennä vessaan. Lääkärissä sain antibiootit koska se oli joku tulehdus munuaisissa! Sen jälkeen oon ollu entistä epäluuloisempi koska se olotila/kipu oli niin kauhea ja haittasi mun päivittäisiä askareita  etten halua enää saada semmosia. Toinen paha kipu jota jouduin sietää joskus oli kans ihan ihme juttu,  jalka menetti toiminnan yhtäkkiä ja mahakipu ylty niin pahaks ettei saanu henkeä ja makasin vaan maassa. Olin sillon 16-vuotias. Tommoset koettelemukset vaan lisäs mun "luulosairautta". Nyt ei oo ollu mitään vakavaa mulla vaikka aina epäilen jotain kuten nyt. Nyt jos listataan niin kerron mitkä on ollut mun pahimmat kivut/sairaudet elämän aikana joita en haluais enää kokea:


  •  munuaistulehuksen aiheuttama kylkikipu josta kerroin
  •  mahakipu josta kerroin
  • hammaslääkärissä hammasrautojen poistaminen (jep mulla on ollut, ja yks hammas on vieläkin vähän vino mut ei sitä huomaa. Jos jotain kiinnostaa niin pistän kuvaa?)
  • Todella pahat ovulaatiokivut

Ja tässä on se hauska puoli kun itse oon suuntaamassa sosiaali- ja terveysalalle, eli hoitoalalle ylipäätään. Miten mä pärjään siellä, sanon varmaan kaikille asiakkaille että nyt on jotain vakavaa kyseessä!

Ei kommentteja: