Kädentaitoja

Mulla nyt tosiaan loppui se TOP- jakso päiväkodilla. (Kasvun ja kehityksen tukeminen) Siellä mulle annettiin kaikenlaisia tehtäviä askarteluun, hienosti ilmaistuna kädentaitoihin liittyen koska menin möläyttämään mun kuvataide taustasta. Tämmöisiä siellä tuli tehtyä:


1. Heijastimia
Leikkasin heijastinpaperista pieniä kuvioita joita pystyi liimaamaan huopaan erikeepperillä.

Leikkasin myös huovasta ympyrän ja sydämen kuvia ja niille kummastakin väristä siis vastaparit jotka sitten liimattiin yhteen. Tein tarkoituksella mustasta vastaparista aavistuksen isomman jotta sen reuna näkyisi  vähän. Tässä olisi kiva Isänpäivä idea esimerkiksi jos itse tykkää väsäillä ylläreitä?
Lopuksi nyöritin narun jonka sitten sidoin heijastimeen. Tein sopivan kokoisen reiän kynällä josta lanka mahtui läpi. Viimeiseksi pujotin sinne helmiä ja pistin solmun naruun.

2. "tykkää ja ei tykkää- naamat"

Näillä lapset pääsee ilmaisemaan tuntemuksiaan levyraadissa. Pitivätkö kuulemastaan kappaleesta vai eivät. Sen mukaan käännettiin naamoja biisin jälkeen.

3. Joulukortit lapsille.
Joulukortteihin piti tehdä peikko hahmo. Se oli mulle aluks aika haasteellista koska en oo IKINÄ piirtänyt peikkoa enkä oo halunnut edes kokeilla. Piti suunnitella peikko joka miellyttäisi lapsia eikä olis mitenklään samanlainen kuin kaikki muut peikot mitä oon kuvissa nähnyt. Tässä siis mun näkemys. Jokaiselle lapselle tein jopa erilaiset kortit vaikka siihen nyt ei ois ollut aluks tarvetta. Voivatpahan sitten vaikka vertailla keskenään millaisia saivat.

Kortteihin tarvitsin: Valkoista ja punaista vahakynää, valkoista puuvärikynää + muita puuvärejä, hopeista metallipaperia jolla tein pienet yksityiskohdat lumihankiin, ja tietty tavallista liimaa.
Siinähän oli hommaa. Noita oli kyllä kiva väsäillä. Kiva että mun "taidoista" oli jotain hyötyä siellä. 
Sain kiitokseksi tämmösen kivan runon. :))

Hiukset

Sitten ihan toisenlaiseen asiaan. Oon ollut nyt tähän päivään asti 5 kk värjäämättä hiuksia kunnes eilen äiti värjäsi taas mun hiuksia tyvestä. Oon pidättäytynyt värjäämästä latvoja. En oo värjännyt latvoja varmaan 2 vuoteen kunnon värillä, ehkä ainoastaan sävytteillä jotka on kulunut nopeesti pois ja jotka ei oo ollut haitallisia mun hiuksille.  Äiti osaa värjätä mun tukan niin että se sulautuu mun latvojen väriin.

Tässä lopputulos. ja tosiaan latvoihin ei mennyt nytkään yhtään väriä ja silti toi väri sulautuu niihin hyvin. wohoo! Hiukset kirkastui muutenkin taas paljon. 

Ei kommentteja: