Näin sujui joulu

Yksi ihana joulu taas takanapäin. Tää joulu olikin vähän poikkeuksellinen kun porukat lähtikin mökille kotona olemisen sijaan joten perinteinen sukukokous -tyyppinen joulu jäi tällä kertaa. Mun mielestä oli ihan hauskaa vaihtelua olla mökillä. 

1. Mökillä pari päivää vanhempien ja pikkuveljen kanssa.

Käytiin äitin kanssa Kenkäverossa mikkelissä, jossa oli kaikenlaista ihanaa joulukamaa. Teki mieli hypistellä kaikkea mutta maltoin mieleni ja olin koko reissun ostamatta mitään.
Joulupukki oli siellä soittamassa joululauluja ja vieressä lauloi epävireinen tonttutyttö.
Käytiin lopuksi vielä käsityöpaikassa.
Tää oli aikalailla mun asuvalinta mökillä olon ajan. 
Mentiin illalla ulos.
Kota jossa tykätään paistaa makkaraa.
Rantasauna lämpiämässä.
Iltakuva minusta ja pikkuveljestä. Mökki loistaa taustalla.
Jouluaatto aamu! Ville tuli hakemaan mua takas jyväskylään (itseasiassa oli mökillä yön yli), joten ei ehditty jäämään odottamaan joulupukkia vaan äiti sitten antoi lahjakassit mukaan. Oisin lähinnä halunnut nähdä miten pikkuveli reagoi pukkiin. Ensi jouluna sitten.
Ennen lähtöä ehdin tekemään porkkanakakkua.

2. Olin taas jyväskylässä ja käytiin Villen sukulaisilla syömässä ja viettämässä aattoiltaa.

Lähdettiin pois kymmenen aikaan illalla jolloin oltiin loppuyö kahdestaan. Vihdoinkin pakettien kimppuun, alla olevassa kuvassa Villen ja mun lahjat samassa kasassa. Osa lahjoista puuttuu tästä kuvasta, mutta kuitenkin!
Semmoinen näkymä paljastui kun lahjakääreet saatiin auki. Villen lahjat painottuu aikalailla tuohon vasempaan nurkkaan, konvehtit oli yhteisiä.
Seuraavaksi maisteltiin juustoja ja juotiin todella hyvää viiniä joka saatiin yhteiseksi lahjaksi. Katsottiin samalla myös Victorias Secret show'ta, ihme kyllä Ville katsoi mukisematta sen mun kanssa. :D
Tätä viiniä täytyy joskus ostaa lisää! Maku oli sopiva, ei liian voimakas. Inhoan voimakkaan tanniisia punaviinejä. tämä ei onneksi sitä ollut.

3. Lahjaesittelyä.

Esittelen suurimman osan mun lahjoista, kuvista puuttuu peitto, villasukat ja pöytä koska saamilla joulurahoilla aion ostaa mun asuntoon uuden tyylikkäämmän pöydän. Peitto ja pöytä olikin mun päätoiveet, muuta en toivonut tänä jouluna. Olin kuitenkin vissiin niin kiltti että sain kaikkea muutakin hyödyllistä.
Käsityönä tehty pannunalunen.
Uusi takki. Oon pitkään ettinyt tän mallista. Hihat on nahkaiset.
Saippuaa joka tuoksui niin hyvälle ja hedelmäiseltä että meinasin aluksi syödä siitä. :')
Sain tämmösen magneetin. Kuvastaa kuulemma niin hyvin mua tuo teksti. Sopii mun asuntoon kun siellä on vaaleanpunaista.
Villeltä sain Guessin laukun. Oon kyllä todella happy. Tajusin yks päivä ettei mulla ole kunnollista mustaa laukkua vaan kaikki viittaa ruskean sävyihin tai vaalean eri sävyihin. Mutta nytten asia on korjattu.

Tää laukku on hyvä myös siksi koska se on monikäyttöinen, siitä saa pienen iltalaukun, ja jos tilaa haluaa enemmän niin alimman vetoketjun voi avata jolloin sinne mahtuu heti enemmän tavaraa niin kuin kuvista voi verrata.
Laukusta saa myös repun jolloin sinne mahtuu yllättävän paljon tavaraa. En oo aiemmin törmännyt tämmöiseen joten sekin on tosi kiva lisä.
Joulurahaa. Tällä ostan uuden pöydän ainakin.
Uusi laukku pääsi perheensä luo. En usko että haluan enempää Guess -merkkisiä laukkuja koska multa löytyy nyt eri värejä ja eri malleja. Ainahan tietty ois kiva saada jokin värikäs lisä vielä, esim. sininen tai punainen, mutta nyt rauhoitun!
Vielä näin myöhässä, Hyvää Joulua kaikille!

Ei kommentteja: