Kesykanat ja Kalarannan kota

Mä jäädyn jo nyt! En ehkä blogiin kirjoittamisessa vaan tuolla ulkona ja muutenkin hytkyn sisällä. Täytyy pitää jo villasukkia jalassa. Toisaalta ensimmäiset kylmemmät päivät oon aina jäässä mutta totun kyllä nopeasti siihen et kelit viilenee. Mulla alkoi työssäoppimisjakso ja oon siirtänyt vaatekasoja porukoiden luo koska oon seuraavat 4 viikkoa siellä. Ainakin piti olla, mutta tää homma on oikeastaan mennyt nyt niin että oon mennyt aina Villen luo yöks kun se hakee mut töistä ja yleensä vie mut töihin. On se vaan niin ajattelevainen!

Mutta ei siinä. Harjoittelun ensimmäinen viikko on sujunut hyvin (päiväkodilla siis) eikä oo tullut mitään ahdistavia tilanteita eteen vaikka menin kyseiseen paikkaan melko varautuneena koska en oo paljoo lasten kanssa tekemisissä. Lapset on tosi mukavia ja juttelee mulle.
Porukoitten luona pitkästä aikaa.
Iltapäivällä näyttää tältä. Näkee ainakin vielä minne kävelee koska mustia toyvillakoiria ei meinaa erottaa aina sohvalta tai matolta jos ne nukkuu siinä ellei oo enemmän valoja päällä. 
En oo esitellyt uutta perheenjäsentä! Tuossa se nyt sitten kököttää.
Siellä oli myös uusia kanoja jotka yllätti mut kesyydellään. Niitä pysty nostaa syliin niin kuin koiria eikä ne nokkinut, rimpuillut tai huutanut mitään vaan kaakatti korkeintaan hiljaa.

Kuvan tilanne: Olin menossa ottamaan kiinni yhtä kanaa joka tepsutteli kuistilla (koska ne saa päästää vapaiksi) ja se vaan jähmetty paikoilleen kun huomas että oon sen takana. Sen sai siitä helposti nostettua syliin. IHANIA!
Toinen kanoista lähti seuraamaan kun vein toista takaisin kanalaan. Sinne ne meni sit molemmat. 

Töissä on tapahtunut seuraavaa: Retkeilyä!

Käytiin keskiviikkona paistamassa makkaraa eli tehtiin semmoinen pieni retki. Pakko sanoa että olin aivan jäässä vaikka mulla oli päällä talvikengät (semmoiset toppakengät) legginsit, ja legginsien päällä paksut collegehousut + toppi jonka päällä oli huppari ja sen päällä tuulitakki ja niiden lisäksi tuubihuivi ja hanskat. Oli tosi kylmä silti. Pipo ois ollut se puuttuva tekijä. 
Pakko se on herätä tähän todellisuuteen että on syksy ja hyväksyttävä se tosiseikka että kesään on taas pitkä aika koska se on ohi nyt. 
Onneksi nuotio lämmitti kaikkia


Villen luona on tullut syötyä taas kaikkea mistä tykkään.

1. Tortilloja + ruisnachoja
2. Paahdettuja ruisleipiä joiden välissä juustoa, fetaa, kinkkua, kurkkua ja munakasta.
En tiiä mikä juttu tää nyt on mutta yleensä syksyisin kuuntelen pari tiettyä kappaletta jotka liittyy syksyn tulemiseen.

1. Tätä tulee joskus kuunneltua kun kesä on lopuillaan
"Äläkä saata meitä kiusaukseen 
vaan päästä meidät pahasta
irti öljyst, muovileluista ja rahasta
siinä samas tääl on meluisaa ja ahasta
kuus kymmenestä on veloissaan ja pahasti
On kivikkoista ja soista
niille jotka istuu sisäl vankiloissa
jossain yläkerran arkistoissa
Tää on niille jotka ovat jo poissa"



2. Ja tätä on tullut kuunneltua syksyisin
"Juon pullon viinaa
oon baarissa neljään
ja kävelen grillille
katu on lehtien peittämä
asfaltti märkä ja kiiltävä

Tämä on syksy
tämä on syksy
tämä on syksy ja nyt- "


Ei kommentteja: