Mehiläisten kesyttäjä + kesän ekat mansikat

Heipodeii! Näihin päiviin ei sisälly mitään erikoista, oon ollut lähinnä vain kavereiden kanssa. Kuvia kuitenkin kertyy niin kivasti aina että päätin tehdä postauksen tänne mun kuulumisista. Huomenna olis tarkoitus viettää juhannusta, saa nähä mitä sitä taas säätää. Pistin tänne videon mun juhannuksen vietosta vuodelta 2011!

Käytiin syömässä Gringos Locosissa ja otin itselleni jonkun tomatillo-keiton ja oli muuten hyvää!
Teki mieli kokeilla wokkiin aurajuusto ruokakermaa ja mun onnekseni se sopi siihen tosi hyvin, varsinkin kun tykkään aurajuustosta.
Jes! Ostin itselleni kesän ensimmäiset mansikat ja olin taivaassa. Nyt alkaa mun mansikkakausi koska jäin yllätys yllätys niin koukkuun. Siinä ohella mulla oli muutakin "evästä" iltaa varten kun Jenna tuli mun luo.

Mehiläisten ja ampiaisten ystävä?

Oon pienestä asti tykännyt kaikenlaisista ötököistä ja oon tutkinut niitä ahkerasti milloin missäkin ja keräten purkkiin erilaisia ötököitä kiikuttaen ne kotiin parvekkeelle. (Äiti ei koskaan tykännyt siitä mutta onneks äiti tottui tohon että toin aina kaikki ötökät kotiin.)

Oon keräillyt muunmuassa: Leppäkerttuja, muurahaisia, toukkia, heinäsirkkoja, mehiläisiä, isoja koppakuoriaisia, perhosia, sammakoita (no okei se ei ole ötökkä!)

Pienenä tykkäsin kauheesti mehiläisistä. Mun mielestä ne on niin söpöjä ja pörröisiä.  Aina kun näin sopivan ison mehiläisen niin juoksin ja otin sen kiinni PALJAIN KÄSIN siitä kukasta mihin se lensi. Ekan kerran kun mehiläinen pisti mua, säikähdin tosi paljon ja itkin ties kuinka kauan. Käsi turpos tosi paljon ja sitä punoitti ja kirveli kauan. Huomasin kuitenkin etten ollut sen pahemmin allergisempi mehiläisen pistolle. Pahempi on ampiainen koska sen jälkeen pistoksen aiheuttama turvotus kestää päiväkausia ja se paikka mihin on pistetty on tosi kosketusarka ja kipeä. En oo kuitenkaan koskaan sairaalaan joutunut pistosten takia.

Jatkoin mehiläisten pyydystelyä ja mä hankin oman taktiikkani. Mehiläistä ehtii nappaamaan siivistä kiinni kun se on kukassa, ne ei hyökkää eikä yleensä huomaa jos rauhassa menee siihen. Oon monesti koskenut mehiläistä joka pörrää kukassa, eikä se aina edes huomaa/välitä siitä vaikka sitä tökkäsee.  Sit vaan nopeesti nappasee siivistä kiinni, se ei pääse pistämään siinä asennossa vaikka se pörisee ja koittaa hötkyillä. Mehiläiselle ei käy kuinkaan tosta ja sen voi päästää taas vapaaks kun haluaa. Joskus oon pistänyt ne mun paidalle ja ne kävelee siinä jonkin aikaa ihmeissään ja lentää pois.
Mun kodissa pörrää usein ampiaisia. Kaveri otti kuvia tästä tilanteesta. Istuin koneella ja huomasin et yhtäkkii joku kiipee mun jalkaa pitkin. Jenna oli jo siinä samassa huoneen toisella puolella ja mä sain idean että ota kuva kun pussaan sitä. No se ei nyt ihan kirjaimellisesti toteutunut mutta yritys oli hyvä.

Mä oon aina joutunut olemaan se joka vie mehiläiset ulos talosta minne niitä ikinä joutuukin. Onpahan ees jotain hyötyä minustakin.

2 kommenttia:

Jaicaaaaa kirjoitti...

Oot niin kaunis :) ite en tykkää ampiaisista ollenkaa ku ne pistää :D mutta hyvää juhannusta :)

Joanna kirjoitti...

Kiitos ja samoin sinne! :) Joop, ei niitä moni viitti käsitelläkkään eikä varmaan kannatakkaan.