Mun tyypillinen juhlameikki

Tää on siinä mielessä erikoinen meikkipostaus, sillä jätin meikkivoiteen pois kokonaan. Syy on siinä etten oo nyt kesällä sitä käyttänyt tai tarvinnut, ja muutenkin käytän niin vähän meikkivoidetta jos oon johonkin menossa niin ajattelin jättää sen nytkin pois.


Tässä lähtötilanne, eli meikitön naama suihkun jäljiltä. Näytän iloiselta sipulilta. 

1. Pohjustus.
Ihan ensimmäisenä laitan meikinpohjustusvoidetta. Tykkään meikkivoiteen sijaan käyttää tätä ihan sellaisenaan. Tuo voide on läpinäkyvää ja geelimäistä ja levittyy hyvin iholle tehden ihosta samettisen tuntuisen ja se tasoittaa ihan sävyä. Levitin tätä koko naamalle.


2. Kulmat.
Pohjustusvoiteen jälkeen laitoin kulmakarvoihin vähän väriä tummanharmaalla kulmakynällä. Joskus käytän tummanruskeaa. Oikeastaan laitan tuota väriä vain kulmakarvojen ylimpään kohtaan koska siinä mulla on  haaleimmat karvat. Muuten mun ei tuota tarvitse sen kummemmin käyttää ellen halua korostaa kulmia lisää. Joskus käytän kynää koko kulmiin ja jatkan vielä hieman viivaa kulmakarvojen loppuun jos haluan vaihtelua meikkiin. Viimeiseksi harjaan kulmakarvat läpi tuolla ruskealla kulmakarva-geelillä. Se saa karvat pysymään ojennuksessa ja tuo katseeseen vähän ryhtiä ja väriä kun mulla on aika vaaleanruskeat karvat niin kuin huomasitte aloituskuvista. 

Pohjustusvoide ja kulmakarvat done! Ja tältä näyttää sen jälkeen:

3. Korostus.
Käytän poskipäiden korostamiseen tätä tuotetta. Pistän sitä seuraavaksi ohuemmalla sudilla poskipäille, silmien alle ja hieman leukaan.

Tältä näyttää korostuksen jälkeen. Iho sai vähän hehkua.

4. Varjostus.

Sitten laitan aurinkopuuteria varjostamaan poskia ja otsaa.

 Aurinkopuuterin jälkeen:

5. Ripsiväri

Yleensä tykkään laittaa alaripsiinkin väriä jos oon lähdössä johonkin. Mutta usein oon kyllä meikkaamatta alaripsiä kun on nämä ripsienpidennykset kuitenkin.


6. Luomiväri.
Luomivärin laitan viimeiseksi. Tämä väricombo näyttää hassulta, mutta oon todennut sen toimivaksi. Vaaleaa helmiäisväriä laitan lähinnä vain kulmakarvojen alle valaisemaan vähän katsetta, ja hieman silmien sisänurkkaan. Vihreää sävyä käytän usein mun luomissa, mun mielestä se tuo esiin hyvin mun silmien väriä. Käytän monesti myös ruskeaa tai violettia, mutta nyt näin.

Meikki on valmis ja tän tekoon meni kymmenisen minuuttia.

Arkimeikki mulla eroaa siten tästä, etten käytä alaripsissä väriä enkä käytä luomiväriä tai meikinpohjustusvoidetta. Arkimeikkinä tykkään käyttää vähän aurinkopuuteria, kulmakynää tai sitä kulmageeliä ja koen sen ihan riittäväksi. Joskus laitan vain kulmia kuosiin ja jätän kaiken muun meikkauksen. Eli tykkään liikkua melko meikittömänä kun nää ripset tuo niin paljon kuitenkin ilmettä mun naamaan.

Ei kommentteja: