Wine tastingia + kuparia hiuksissa


Hellou! Haluttiin lauantaina testata paria viiniä juustojen kanssa. Oon punaviini-ihmisiä ja mulle on tärkeää se, ettei viini ole voimakkaan tanniininen. Yleensä suosin miedompia vaihtoehtoja. 

Päädyin Don Opasiin ja Tarapacan viiniin ja kiikutin ne kotiin juustojen kanssa. Odottelin iltaan kunnes Ville ja pari kaveria tuli mun luo ja korkattiin sitten pullot. 


Don Opas Valdepenas: Espanjalainen. Halpa viini mutta hinta-laatusuhde on hyvä. Tykättiin kyllä. Maku oli mehumainen ja pieni vaniljaisuus sieltä kyllä ponnahti esille. Viini oli keskitanniininen. Tykkäsin syödä sen kanssa eniten valkohomejuustoa. Tuo viini oli kauhean helppo juotava, ei huomannut edes kun lasi olikin jo tyhjä. Suuhun ei juurikaan jäänyt pyörimään mitään makua tuosta. Ville olisi halunnut siihen hieman haasteellisuutta ja että makua joutuu hieman pyörittelemään. Nojoo, mä nyt ainakin tykkäsin tuosta.

Tarapacá Santa Cecilia: Chileläinen. Viini oli vahvempaa ja voimakkaampaa maultaan kuin Don Opas. Maku oli heti mausteisempi mutta se mausteisuus tuli kivasti hieman vasta jälkikäteen. Viini oli myös mehukas. Pidettiin enemmän tästä kuin Don Opasista. Tämäkin viini oli keskitanniininen. Tästä tulee kyllä yksi mun suosikeista mihin oon nyt elämäni aikana törmännyt. En kuitenkaan kauheasti maistele viinejä tai harrasta mitään sellaista, mutta välillä se on kivaa. Aloin maistelemaan eri viinejä vasta tässä parin vuoden aikana. Tän viinin kanssa tykkäsin eniten pippurijuustosta. Viini oli halpa myös, eli hinta-laatusuhde kohdillaan ja koska maku oli parempi niin miksipä ei tätä ostaisi!

Pelailtiin samalla Unoa musiikkia kuunnellen ja myöhemmin katottiin youtube-videoita. (ja otettiin selfieitä, tottakai!)


Kuparia hiuksissa

Löysin ihanan korun Bijou & Brigitte- liikkeestä, nimittäin kupariin vivahtavan lehtipannan. Värejä oli myös hopeisina tai kultaisina, mutta mun mielestä mun hiuksiin sopi parhaiten tuo sävy. 
Aamupalaa. Mainoksen uhrina ostin Sadonkorjuu puuroa ja onneksi ostinkin, hyvää oli. 
Sinne se viikonloppu taas hujahti. Kävin syömässä uudessa Taikuri- nimisessä Street food-paikassa. Siellä oli houkuttelevia annoksia. Päätin tilata kanataskun joka näytti tältä:
Ei paha. Ei maksanut liikaa ja kastiketta ja täytettä on paljon. Ainut miinus vain että kana oli liian mautonta, mutta onneksi kastike kompensoi sitä mausteen puutetta. 3.5/5 :)

Ei kommentteja: