Heihei kesätukalle

Nyt nää ihanat kelit viilenee ja pitää ottaa syksy vastaan. Tykkäsin paljon mun kesätukasta minkä esittelinkin täällä toukokuussa. Oli pakko päivittää hiuslookkia kun latvat olivat niin kuivat ja väri ehtinyt kuolla.

Kesätukan latvat oli tietenkin kärsineet auringon valosta ja hellepäivistä joten leikkasin ja tasasin latvoja ennen kuin lähdin värjäyspuuhiin. Hiuksista tuli muutamaa senttiä lyhyemmät ja jälleen terveemmän näköiset. Kaveri värjäsi mun hiukset tumman vaaleiksi. Värjäys suoritettiin Illuminated Blonde- värillä toivoen hiuksiini hieman kylmempää ja tummempaa sävyä. 

Kaveri värjäsi samalla värillä omansa. 

1. APUA SEIS! Lähtotilanne. Latvat ihan kuolleet ja kellastuneet kesäauringosta ja kuivuudesta. 

2. Latvat leikattu ja sitten värjäyspuuhiin. Pelotti miten tummaksi tukka taas tuli koska en halunnut liian tummaa lookkia. 

3. Ennen-jälkeen ero. Jälkimmäinen otettu keittiössä ja hiukset vielä hieman kosteat.

4. Kotona taas uuden tukan kanssa ilta-valaistuksessa.


Mun hiushistoriaa vuodelta 2015:

helmikuun loppu: Hiusten värjääminen ombre-tyylisiksi, eli vaaleammat latvat, tummempi tyvi. 

Toukokuun alku: Kesätukan aika. Kaveri värjäsi mun ombre-tyylisten hiusten sekaan vaaleita raitoja joka vähän vaalensi  hiusten ilmettä kesäksi, mutta piti silti kiinni liukuvärjätystä lookista.

Elokuun loppu: Heihei kesätukalle, haluan tummemman ja viileämmän sävyn. Tästä tilannekatsauksesta muuten huomaa hyvin että värjään hiuksia noin 4 kuukauden välein. 


Tältä siis mun uus tukka näyttää päivänvalossa ja vähän kauempana ikkunasta. Väri muuntelee hyvin paljon valaistuksen mukaan. Esimerkiksi sisävalaistuksessa tai iltaisin näyttää vieläkin tummemmalta niin kuin kuvista on huomannut.

Värin lisäksi ostin pitkästä aikaa hiusten väriä syventävän naamion joka lupaa poistaa mun edesmenneen kesätukan keltaisuutta jota oli hieman vielä havaittavissa tämän syksytukka-värjäyksenkin jälkeen. Oon aika pihi ostamaan kosmetiikkaa, mutta tässä nyt pakolliset tuotteet. 


Ylistys Nivean puhdistusliinoille!

Sanotaanko näin että ostan joka kuukausi yhden paketin meikinpuhdistusliinoja joilla pyyhin meikit koska en käytä muita meikinpuhdistustuotteita. Tuo on kaikista kätevin ja ihossa ei ole ollut näpyn näppyä kun aloin käyttämään tuota, oon voinut jättää meikkivoiteen lähes kokonaan pois. Veikkaisin että se johtuu siitä, että liinat ovat hajusteettomia, alkoholittomia, öljyttömiä ja väriaineettomia.Sisältää: E- ja B5-vitamiinia. Liinoja saa Apteekista, mutta suosittelen ostamaan Sokokselta tai jostain muusta tavaratalosta (siellä n. 4,50e), koska Apteekissa ainakin liinat on kalliimpia (n. 5,80e)Oon käyttänyt liinoja nyt vuoden verran, en mitään muuta meikinpuhdistusaineita. Tän helpompaa meikin poistaminen ei voi olla. Yhden paketin kun otat yöpöydälle ja pyyhit vaikka viimetingassa sängyssä ennen nukkumaanmenoa niin on kiva mennä yöpuulle ilman että joutuu vielä menemään vessaan puhistelemaan naamaa. Itse kun oon melko mukavuuden haluinen näissä meikkiasioissa ja haluan selvitä helpolla.


Aloe Vera shampoo

Luomukosmetiikkaa ja valmistettu kasviraaka-aineista. Tätä saa monista ekokaupoista, mutta löysin tämän paljon halvemmalla ihan perus Tokmannilta! Muualla saat maksaa tästä lähes 7 euroa (joka nyt ei ole kallis jos kyseessä tällainen merkki), Tokmannilta maksoin alle 4 euroa. PUllo oli myös ihanan samettisen tuntuinen käsissä. Valitsin tämän koska pesen hiukset 2 kertaa viikossa ja koska tähän ei ole tungettu niin paljon kaikenlaista turhaa niin toivon että tämä todennäköisesti riittää puhdistamaan mun hiuspohjan kun en tarvitse puhdistukseen mitään ihmeellisimpiä aineita. Jos ostan nimittäin kauhean hoitavia, tuuheuttavia, silottavia tai kosteuttavia tuotteita niin mun tukka on nopeammin taas likainen vaikka pesun jälkeen hiukset olisivatkin kuinka upeat. Annan tästä tuotteesta arviota kun olen käyttänyt pitemmän aikaa. 

Tätä hiusnaamiota en ole koskaan kokeillut. Mulla on ollut käytössä ennen vain hopeshampoota silloin kuin olin tosi blondi, ja colormask: cacaota kun tukka oli ruskehtavampi. Ostin tätä siksi, että se kuitenkin poistaisi kesän aikana tullutta keltaisuutta. 


Kokeilin pian tätä hiusnaamiota uuteen tukkaan:
Naamio poisti hyvin keltaisuutta ja antoi hiuksiin vähän kylmemmän vivahteen jota toivoin. Tässäkin tukka päivän valossa. 
Ja tässä kuvassa näyttää paljon tummemmalle kun olen kaukana ikkunasta. ;) Ja joo, olen tyytyväinen taas. Sain kylmemmän ja hieman tummemman sävyn.

Ei kommentteja: