Miten muokkaan kuvia (ennen/jälkeen)

Se nyt on itsestäänselvyys et moni muokkaa kuviaan blogiin ja muihinkin kuvapalveluihin jotta ne näyttävät eläväisemmiltä ja kivemmilta. Itse tykkään muokata siksi koska haluan usein terävöittää kuvia, lisätä kontrastia tai värisäätöä muuttaa. Näytän miten muokkaan omia kuviani. Joskus kylläkin sattuu tulemaan vain niin hyvälaatuinen ja tarkka, hyvin valottunut kuva ettei sitä tarvitse muokata mitenkään muuten kuin vain  pienentää.

Alkuperäinen kuva:
Muokattu kuva:
Tää on aika perus muokkaustapa mun useimpiin kuviin. Kuvakoko pystysuorissa kuvissa useimmiten 613 x 921. Päivänvalossa otettuja kuvia ei juurikaan tarvii muokkailla kummemmin koska laatu on niin hyvä. Jos joksus haluan vähän ilmettä kuviin niin pistän jonkun efektin lisäksi.
aaaaaa
Kuvat pienennettyinä vertailtaviksi. 

Muokatut seikat:
-terävöitin kuvaa lisää
- kontrastia enemmän
-värisäätöä lämpimämmäksi


Sitten kuva jota oon muokannut vähän enemmän verrattuna edelliseen. Alkuperäinen kuva:
Muokattu versio:
Kuvakoko mulla on yleensä näissä vaakatason kuvissa 813x 545. Pienennän siis aika reippaasti kuvia että niitä mahtuu paljon mun blogiin. Mulla kerran loppui tila kesken blogitilistä joten jouduin poistella joitain kuvia ja postauksia. Tää kuvakoko on sopiva eikä liian iso.

Sitten niihin övereihin muokkauksiin vuodelta nakki ja muussi. No oikeastaan olin silloin 14-17 kun muokkasin mun kuvia tosi paljon. Mulla oli tarve muokata niitä koska en oikein pitänyt itestäni kuvissa joita oli muokattu vain vähän tai ei ollenkaan. Se oli ikäänkuin pakkomielle. Tykkäsin muokata kuvia. Sitä teki hyvin moni muukin ja halusin tehdä kuvista yhtä kivan näköisiä.
119695261
15-vuotiaana.
Blurrasin taustaa usein ja niin kuin huomaa: liikaa
blurrasin myös naamaa paljon ja terävöitin vastineeks silmien aluetta. I don´t get it? :DD Säädin paljon kontrasteja ja valotuksia. En tykännyt et ihon virheet tai mikään näkyis. Mulla oli tuolloin näppylöitä paljon enemmän mutta tässä kuvassa sitä ei huomaa koska oon blurrannut ne kokonaan pois.  Nyt kun jälkeenpäin kattoo kuvia niin ei voi muuta kuin hymyillä tyhmänä. En oikeen tajua mikä mun ideana on ollu kun piti muokata niin överisti. Silloin kyllä niin moni muukin muokkas kuviaan paljon, yleistä oli se, että nenä blurrattiin pois kokonaan. Siihen mä en kyllä lähtenyt mukaan.
119735703
Tässä erittäin hyvä esimerkki värillisenä mun kuvanmuokkaustaidoistani... säädin reippaasti värejä kuvissa. Ympäröin rajaustyökalulla pelkästään mun silmien alueen ja säädin sitten kontrastia tummaksi. Muokkasin mun kuvat usein gimpillä. Nykyään mulla on photoshop ja joskus netissä oleva ipiccy.com kun haluun hyviä efektejä. Kuva ei kuitenkaan valehtele liikaa koska mulla oli tuolloin tuon värinen tukka. Värit vaan tietty vääristää tässäkin koska värisäätöä on käytetty hieman. Silmien piti olla kuvissa kunnolla auki, alaluomi ei saanut näkyä ja usein blurrasin senkin pois jos se sitten näkyi. En tiedä miksi. 


Efektimuokkaus:

Siirrytään taas nykyhetkeen. Jos käytän efektejä niin tässä hyvä esimerkki yhdestä mun suosikkiefektistä. Alkuperäinen kuva:
128926812
128926812222
Efektin jälkeen.

Nyt tiiättekin sitten suurinpiirtein miten oon mun kuvia muokkaillut. 
IMG_7917999

Ei kommentteja: