Project parkour

Parkour on liikuntalaji, jossa pyritään liikkumaan mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti paikasta A paikkaan B. Parkourissa pyritään innovatiiviseen ja katkeamattomaan sulavaan liikkeeseen. Olennaista lajissa on sulava liikkuminen ympäristössä. Parkouraaja (traceur) voi liikkumisessaan hyödyntää esteitä ja käyttää vaikkapa kaiteita, kattoja ja parvekkeita "ponnahduslautoinaan".




Tänään oli niin hieno keli että saatiin ideaksi lähteä näin iltasella jyväskylän keskustaan pikku porukalla. Tarkoituksena oli mennä harjoittelee parkour liikkeitä, mut koska oon ollut kipee ja mun lihakset on ollu kans kipeet ja Jumissa jo muutaman päivän (ehkä tulehtunut) niin en vittinyt ite vielä kokeilla mitään. Välillä tietty piti lämmitellä ja hilluin mäkin siinä vähäsen. Oli kyllä hauskaa mutta tuppas tulemaan aika kylmä ja mulla oli illan päätteeks kiva viskinenä. Ois tarvinnut tuolla ulkona vielä huivin ja hanskat, ehkä piponkin. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis jos nyt sit tuun uudelleen kipeeks. Aurinko oli just ehtinyt mennä piiloon kun päästiin paikan päälle mutta ei se haitannut.

Itse oon harrastanut parkouria ollessani 14-vuotias. Olin siinä yllättävän hyvä ja ketterä. Kaikenlaisia esteitä tuli hyödynnettyä ja oikeastaan parkourasin vain serkun kanssa koska meillä oli 4 vuotta ikäeroa ja serkulla riitti aina innostusta lähteä ulos. (10v.) Parkour jäi kokonaan pois kun siirryin lukioon. Välillä joitain temppuja ja hyppyjä on tullut näyteltyä ja todistettua mutta se siinä. Pahan paikan tullen pääsen yli kyllä hieman vaikeimmistakin esteistä, mutten enää juurikaan pidä yllä entisiä opittuja taitoja. Pitäisiköhan joskus? 

hieno temppu, Hermanni.
Loppuun vielä pari kuvaa illasta.


Mun keskeneräinen asunto. Kuhan hengailtiin. Petivaatteet ja kaikki menee pesuun kuitenkin kun niissä on ihmiset istunut vaatteet päällä kun en tajunnut sitten kieltää.

Ei kommentteja: